جزیره میکونوس یونان

جزیره میکونوس یونان

 جزیره میکونوس یونان یک جزیره یونانی است به وسعت 85.5 کیلومتر مربع 341 متر بالاتر از سطح دریا قرار می گیرد. جمعیتی 9830 نفری ساکنین بومی در این جزیره زندگی می کنند

جزیره میکونوس یونان یکی از معروف ترین جزایر است که فریبندگی، درخشندگی و شخصیت یونانی متمایزی از خود به نمایش می گذاردلنگرگاه و اسکلۀ قدیمی، میدان تاکسی پر رفت و آمد ، موزه ها، بوتیک های شیک و خانه های با نمای سفید، خصوصا در بخش کوچک ونیزی اش، بسیار شناخته شده است.
سواحل این جزیره به تعطیلات رنگ و لعاب خاص می دهد. اینجا سواحل بی شماری دارد که اکثرا شن های طلائی زیبا و به راحتی قابل دسترسی هستند. از ابتدای ماه جون، این سواحل با هجوم جمعیت مواجه می شوند.
برای دسترسی به نمایان ترین و فعال ترین سواحل بهتر است به سمت غرب رفته و به مناطق پرجنب و جوش پارادایز و سوپرب پارادایز سری زد.خیابان ها و کوچه های پرپیچ و خم شهر که گفته می شود برای سردرگم کردن راهزنان بدین شکل ساخته شده، یکی از جاهای دیدنی جزیره می باشد,

میکونوس یکی از جزیره های یونان است که در دریای مدیترانه قرار دارد. این جزیره به واسطه وجود کوهستان هایی که در پس زمینه آن قرار دارند، آب های کریستالی و شفاف دریا و سواحل شنی متشکل از دانه های شن نرم و سفید نیز از شهرت خاصی برخوردار است. جزیره میکونوس در قلب مجمع الجزایر سیکلادس قرار گرفته، به دلیل زندگی شبانه پر جنب و جوش و ویژگی های جهانی اش از شهرت بسیاری برخوردار است

مکانهای دیدنی میکونوس :

ونیز کوچک    Little Venice

شهرت این مکان بواسطه خانه های قدیمی و زیبای است که در کنار دریا بنا شده .این خانه ها نمای سفید کاری شده داشته که تصویر بسیار بدیع و زیبائی را در کنار رنگ آبی دریا خلق می کند .

میکونوس تاون (Mykonos Town ( Chora

با پیاده روی در قسمت قدیمی جزیره در کوچه های باریک به هم پیوسته زیبا که پر است از مغازه های رنگارنگ و نایت کلابها و رستورانهای رمانتیک حتما لذت خواهید برد . دوعلتی که برای باریک بودن کوچه نقل میکنن اولی بخاطر حمله زیاد دزدان دریائی به این جزیره کوچه هارو باریک می ساختن تا ورود راحت به داخل دشوار بشه  دومین علتش محافظت دربرابر بادهای تندی بوده که جزیره میکونوس در مسیر این بادها قرارگرفته .

کلیسای لیدی پارا پورتیانی Church of Panagia Paraportiani:

این کلیسا در اصل مجموعه ای از پنج عبادتگاه کوچک است که یک ساختمان را تشکیل می دهد .چهار کلیسایی که در پایه این ساختمان قرارا دارند توسط چهار معمار مختلف بنا شده اند .این کلیسا از این جهت که بارها سوژه عکاسی بوده نیز از شهرت خاصی در بین کلیساهای یونان برخوردار است کلیسا به علت نمای سفید کاری شده اش نیز شهرت دارد.

آسیاب های بادی میکونوس  Mykonos indmills  :

یکی دیگر از نمادهای میکونوس آسیاب های بادی  جزیره است . این آسیاب ها در قرق 16 توسط ونیزی ها ساخته شده اند.این اسیابها بسیار بزرگ بوده و از فواصل دور نیز قابل مشاهده اند. سازه های این آسیاب هاجنان باشکوه و عظیم است که هر کس حتی از فاصله دور نیز آنها را تشخیص می دهد. ساختار کاملا متمایز و منحصر بفرد ؛ نمای سفیدکاری شده ؛ نوک تیز از جنس چوب از ویزگی های این آسیاب ها است .

:Paradise Beach , Super Paradise Beach , Elia Beach  پلاژهای میکونوس

پارادایس بیچ و سوپر پارادایس بیچ  از مشهورترین پلاژهای میکونوس می باشند هر دو در کنار هم هستند و از مرکز 6 کلیومتر فاصله داشته و اتوبوس ها به صورت منظم از ایستگاه فابریکا در طول روز تا نیمه شب در رفت آمد هستند. از دیگر پلازهای میکونوس الیا بیچ هم می توان نام برد . بغیر از اتوبوس هر لحظه تاکسی هم از مرکز شهر ( میکونوس تاون ) به این پلازها در رفت آمد هستند .

جزیره میکونوس یونان جزیره میکونوس یونانجزیره میکونوس یونان

جزیره میکونوس یونان