جزیره رودوس یونان

جزیره رودوس یونان

جزیره ای در یونان می باشد که در دریای اژۀ شرقی واقع شده است. وسعت این جزیره 1408 کیلومتر مربع می باشد .
از لحاظ جمعیت و وسعت، بزرگترین جزیره از میان جزایر یونان می باشد. جمعیت آن 117.000 نفر است و مرکز آثار باستانی این گروه از جزایر می باشد.
جزیره رودوس یونان به این دلیل که پیکرۀ عظیم خداوند خورشید را در خود جای داده شهرتی جهانی دارد چرا که این پیکره جزو یکی از عجایب هفتگانۀ جهان باستان است. شهر قدیمی و قرون وسطی ایی این جزیره به عنوان میراثی جهانی شناخته شده و امروزه یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی اروپاست.

جزیره رودوس یونان که یکی ازجزیره عای مهم کشور یونان میباشد در اوایل قرن شانزدهم پیش از میلاد، ایرانی ها بر این جزیره غلبه یافتند اما پس از آنکه توسط ارتش یونان شکست خوردند، مجبور به ترک جزیره شدند. پس از این ماجرا بود که جزیره به اتحادیه آتنی ها پیوست. علیرغم اینکه این جزیره عضوی از اتحادیه آتنی ها بود، اما رودس همواره خود را از شرکت در جنگ ها و درگیری ها دور نگه داشت. سپس امپراطوری بیزانس در سال 395 بعد از میلاد، کنترل این جزیره را در دست گرفت. این جزیره تا سال 1309 میلادی تحت حاکمیت امپراطوری بیزانس بود تا اینکه به دست امپراطوری اوتومان فتح گردید. سرانجام پس از جنگ و درگیری های بسیار بر سر جزیره، رودس در سال 1948 میلادی مجدداً به یونان پیوست. شب های زنده و پرهیاهو رودس در رستوران ها، کافه ها و کلوب های متعدد این شهر، خود عامل مهمی در جلب گردشگران به این جزیره بشمار میرود. براحتی از چهار گوشه جهان می توان به رودس سفر کرد. این جزیره توسط مسیرهای هوایی و دریایی متعدد با مهمترین شهرهای جهان در ارتباط است. امکانات حمل و نقل در جزیره نیز از وضعیت بسیار مناسب و خوبی برخوردارند. وجود سیستم حمل و نقل مؤثر و کارآمد در جزیره که در خدمت ساکنین آن و نیز گردشگران قرار دارد، همه قسمت های رودس را به یکدیگر متصل کرده است. اقامت در رودس بسیار ساده و راحت است به دلیل اینکه اماکن اقامتی زیادی در رودس در نظر گرفته شده است.