جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان جنوبی‌ترین جزیره از مجموعه جزایرCyclade است که در جنوب دریای اژه در نزدیکی ٢٠٠ کیلومتری یونان واقع شده است. به طور تقریبی ٩٦ کیلومتر مربع مساحت دارد، ساکنین این جزیره در زمستان حدود ٧٠٠٠ نفر و در تابستان به ١٣٠٠٠ نفر هم می‌رسد. در زمان‌های گذشته جزیره به صورت مدور بود و به همین دلیل سانتورینی نامیده می‌شد که به زبان یونانی به معنای “دایره‌ای شکل” است، فوران آتشفشان قسمت میانی جزیره را از بین برد و باعث غرق شدن آن شد و باعث شد دهانه (کالدرا) امروزی شکل بگیرد. پیکربندی این جزیره هم اکنون تقریبا به صورت نیم‌دایره است، برخی بر این باورند که فوران آتشفشان الهام بخش اسطوره آتلانتیس شد. درطول قرنها، یونانیان روستاهایی را بر لبه‌های آتشفشان‌های بلند سانتورینی بنا می‌کردند. این بناها همراه با نماهای زیبای تخته سنگ‌های صاف و خلیج آبی و عمیق به سانتورینی زیبایی خاصی می‌بخشد. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس را تجربه کنند. از دیگر جاذبه‌های جزیره می‌توان به خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند، اشاره کرد.

مکانهای دیدنی جزیره سانتورینی یونان

:Thira فیرا

دیدنی‌های متعدد موجود در این جزیره، گردشگران بسیاری را به سمت آن جلب می‌کند. شهر مرکزی این جزیره، فیرا نام دارد که در اواخر قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. داستان ایجاد این شهر مربوط به زلزله نسبتاً شدیدی است که به تخریب کامل قلعه اسکاروس انجامید و این موضوع نیاز به داشتن یک شهر مرکزی را ایجاب نمود. مهمترین جاذبه این مکان شواهد باستان‌شناسی شهر و البته موزه آن است که تاریخچه سالیان متمادی شهر را حفظ کرده است.

Oia :اویا

دیگر مکانی که می‌توان از آن بازدید کرد، اویا نام دارد که در آن می‌توان از جذابیت و گیرایی شفق در آسمان لذت برد. دیدن این پدیده، تجربه بسیار گرانبها و زیبایی خواهد بود. در فاصله کوتاهی از این ناحیه، ایمروویگلی نام دارد که وجود معابد و کلیساهای بسیار قدیمی و کهن، آن را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای سانتورینی مبدل ساخته است. سپس باید سری به آکروتیری زد تا بتوان

هرچه بهتر با تاریخچه سانتورینی آشنا شد. این شهر از قدمتی 3500 ساله برخوردار بوده تا اینکه فوران آتشفشان شهر را در خود می‌بلعد. هنوز هم باستان شناسان در تلاشند تا قسمت‌های بیشتری از آن را از زیر خاک خارج نموده و رازهای تاریخی آن را کشف کنند.

این مکان از اهمیت فوق‌العاده‌ای در نزد باستان‌شناسان برخوردار است چراکه با استفاده از حفاری‌ها و کاوش‌های انجام شده در حال بازسازی مجدد تاریخچه آن می‌باشند. کلیسای جامع ارتودوکس متروپلیتن نیز از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌رود.صخره‌هایی در وسط جزیره، مرداب‌های زیبایی تشکیل داده‌اند. این منظره مملو از صخره‌های شیب‌دار بوده که موجب شده‌اند خانه‌هایی مکعبی با سقف‌های آبی رنگ، ویژگی بارز جزیره گردد.

تورجزایریونان باکشتی کروزبدون نیاز به ویزا تورجزایریونان باکشتی کروزبدون نیاز به ویزاتورجزایریونان باکشتی کروزبدون نیاز به ویزا تورجزایریونان باکشتی کروزبدون نیاز به ویزا